2013. szeptember 20., péntek

Montevideo Hírmondója: A charrúa indiánoktól származnak az uruguauyiak?

A Montevideo Hírmondója 2. számában 3 cikkben is szó van az őslakos indiánokról. Az egyik az Uruguay területén több ezer évig élő charrúákról szól, valamint arról, hogy rengeteg uruguayi szeretné azt hinni, hogy tőlük származnak a felmenői.

Montevideo Hírmondója, magyar nyelvű újság, Uuguay

Egy másik cikk a guaraní indiánok zöld aranyáról, a maté-teáról szól. A barátság italának nevezik a latin-amerikaiak. Hiszik, hogy varázsereje van, meggyógyít minden kórságot. Ezt a matéba vetett mélységes bizodalmat magam is kénytelen voltam tapasztalni 10 évvel ezelőtt, amikor Peruban jártam. 

Életem álma volt, hogy hőlégballonra szállhassak, ez ott megvalósult, a szent völgy fölött repültem 1 órán át! Bár világ életemben magassági tériszonyban szenvedtem, a ballonon ebből mit sem éreztem. Olyan volt, mintha elindultam volna az egekbe, anélkül, hogy meg kellett volna előbb halnom. A sokkoló földet érés után pezsgőt "áldoztunk" útitársaimmal a szelek és a föld isteneinek. A többit megittuk. Majd - már 30 fok fölött volt akkor a hő - meglátogattunk egy indián városromot, mászni kellett végtelen lépcsőkön a magasba. Útközben elfogyott a vizem, és mire leértem, már folyt rólam a verejték. És nem volt bolt, ahol vizet lehetett volna kapni.

Tehát a zseniális agyammal úgy következtettem, hogy a város tövében felépített vízisten templomában csörgedező forrás vize pont nekem telepíttetett oda. Tehát ittam is belőle egy jó liternyit, igen jól esett. Akkor. Miután kielégítettem magam a vízzel, és igen, csak utána, megvizsgáltam, honnan jön a nedű. Ugyanakkora sokk ért, mint a ballon landolása esetében. Csak tartósabbnak bizonyult. Mert a víz nem forrásból jött, a helyi patak vizét vezették be a templomba. És jól láthattam, amint a falu gyereklakosságának teljes egésze, kutyáik is kecskéik, valamint juhaik, és persze néhány láma kíséretében, fürdőt vettek éppen.

Nem csoda, hogy elkaptam egy masszív vérhast. 2 hétig tartott, míg kigyógyultam belőle. Ez rányomta bélyegét a további utazásomra. Ugyanis a következő nap a Titicaca-tóhoz buszoztunk, én már félájultan és a betegség egyéb kellemetlen tüneteivel küzdve, mely tüneteket a nyomdafesték tűrőképességének híján inkább most nem ecsetelnék. És hajóra szálltunk. Én haldokolva. A hajó legénysége kecsua indián volt, és azonnal gondjaikba vettek. Ami abból állt, hogy literszámra töltötték belém a matét. Nem tudom, hogy ez segített-e, amiért másnapra olyan állapotba tudtam kerülni, hogy képes voltam Bolíviában bejárni Tihuanaco romjait. De ez volt utazásom egyik fő programpontja, évek óta készültem már rá. Ha  a maté volt, akkor köszönöm neki. http://www.montevideomessenger.com/#!kultura-tudomany/c21y4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése